UWAGA! Dołącz do nowej grupy Iława - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Obchody Roku Iławskich Kolejarzy w Szkole Podstawowej nr 1


Rok 2025 ogłoszony został w Iławie Rokiem Iławskich Kolejarzy, co zainspirowało lokalne placówki do tworzenia różnych inicjatyw edukacyjnych. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika stała się jednym z liderów obchodu, angażując aż 21 oddziałów klasowych w działania związane z tematyką kolejową. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach, wycieczkach oraz warsztatach, które ułatwiły im zrozumienie znaczenia kolei dla społeczności lokalnej.

W ramach obchodów, uczniowie wielu klas organizowali spacery do dworca kolejowego oraz na Plac Iławskich Kolejarzy. Takie działania łączyły się z zajęciami terenowymi oraz dyskusjami na temat wpływu kolei na funkcjonowanie miasta. W trakcie lekcji wychowawczych uczniowie mieli okazję zapoznać się ze specyfiką pracy kolejarzy, zrozumieć ich odpowiedzialność oraz dowiedzieć się o znaczeniu transportu kolejowego dla regionu.

W młodszych klasach obchody zbiegły się z omawianiem książki „O psie, który jeździł koleją”, co umożliwiło dzieciom rozmowę o zawodzie kolejarza oraz jego wartości w życiu mieszkańców. Twórczość dzieci była widoczna w różnorodnych pracach plastycznych, takich jak modele pociągów oraz postacie bohaterów z lektury. Klasa 1d, w ramach wyjątkowej inicjatywy, odbyła wycieczkę na dworzec i miała możliwość przejażdżki pociągiem, co dostarczyło im wielu niezapomnianych przeżyć.

Dzięki zaangażowaniu zarówno kolejarzy, jak i nauczycieli, uczniowie SP1 mieli szansę na bezpośrednie poznanie fascynującego świata kolejnictwa. Działania te pokazują, jak istotna jest lokalna historia w edukacji, łącząc nowe doświadczenia z kreatywnością i szacunkiem dla dziedzictwa miasta. Obchody Roku Iławskich Kolejarzy stały się doskonałym przykładem na to, jak można w ciekawy sposób łączyć edukację z historią regionu.

Źródło: Urząd Miasta Iława


Oceń: Obchody Roku Iławskich Kolejarzy w Szkole Podstawowej nr 1

Średnia ocena:4.66 Liczba ocen:20


Zobacz Także